14 Ocak 2015 Çarşamba

bohemian rhapsody ler

Acı çekiyor görünmek ve acı çekiyor olduğuna kendini inandırmak için çaba harcamak...... İnanılmaz. Muhteşem. Allah'ım ya o flu siyah beyaz fotoğraflar? Ve altındaki tek kelime ve bir adet noktadan oluşan geleneksel betimleme tarzı..... Enfes. Garip duruş tarzları, yüzdeki o bunalma ifadesi..... Çöpün fotoğrafını çekmek? Gerçekten çok havalı..... Kanlı vahşetli fotoğraflar? Öldürme ölme içgüdüsü.... Sanatsal! Kızların birbirlerine karşı aşk dolu karşılıkları... Evet acı çekiyorsunuz! Ve işte şimdi daha çok acı çekiyorsunuz! Daha çok! DAHA ÇOK!  İşte bu... Yapmacık melankoliler. Alkışlıyoruz! 

16 yorum:

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=D6yPR6S0O4k&list=WL&index=78

sakin.... sakin....

Fidan Dinç dedi ki...

Yapmacık oldukları sonucuna nereden vardın? Yalnızca fotoğraflardan ve yalnızca bakışlardan filan yola çıkarak yani. Biri çıkıp bu yazdığın şeyi yapmacık bulduğunda ve alkışladığında örneğin, bunu adil bulacak mısın? Bir ablan olarak en yapmacık görünen melankoliyi bile hafife almamanı öneriyorum. İnsan ruhu, yüreği ucu bucağı olmayan bir okyanus gibi. Ona kimin ne boyutta acı sığdırabileceğini aklımız hayalimiz almaya yetmez. Ve belki de sana, bana küçük, önemsiz ve yapmacık görünen herhangi bir şey, bir melankoli hali, ona ölmeyi istetir. O bakışlar, o fotoğraflar, o dışa vurulabilen melankoli bunu hafifletiyordur belki ve kimseye bunu çok görmemek gerekir.

juliet dedi ki...

Hahah aslında çok sakin ve gülerek yazmıştım. Yine de sağol :)

juliet dedi ki...

acı çekiyor olduklarını söylemem ya da yapmacık melankoli olduklarını söylemem orada bir slyvia plath kitabıyla fotoğraf çekildiklerinde bunun gerçekten "cool" olacağını düşünüyor olduklarını "bilmem"
Direkt kendileri söylediği için. Ya da içine saçma sapan bir sürü iğrenç şey doldurarak çöpün fotoğrafını çektiklerinde. Aynı konuşma tarzını ve aynı duruş biçimini benimsediklerinde. Uzaktan bakınca belki senin dediğin şey düşünülse de ben hitap ettiğim kişilerden direkt duyduğum bildiğim için olmayan melankolilerine saygı duymak istemiyorum. Bir dostoyevski kitabını da yalnızca cool luk aracı olarak göremiyorum, üzgünüm.

juliet dedi ki...

Neden hiçbir şeyi anlatamadığımı gerçekten düşünüyorum. Mesela şu an "böyle davranmalıyım bu havalılığa ulaşmam gerek" şeklindeki bir cümleden yola çıkarak yapmacık oldukları sonucuna varmış olduğumu anlatabildim mi?

Fidan Dinç dedi ki...

Günaydın:) Yazdığın şeyde ciddi bir genelleme var ama. Ben bunun üzerine yazdım o yorumu. Yani, direkt olarak atıyorum sınıf arkadaşlarından söz eder gibi değil de, "hepimizden" söz eder gibi yazmışsın. Genellemeleri artık pek sevmiyorum, o nedenle yazdım. Direkt olarak gördüğün ve bildiğin şeyler konusunda elbette bir şey diyemem.

juliet dedi ki...

Birbirlerini taklit ederek büyüyen bir grup oldukları için üyelerine seslenmek istedim.

Mai dedi ki...

Çok iddiakar olabileceğim bir konu değil,çok içinde olup bildiğim bir konu da değil ama yorumları da yazı kadar ilgiyle okudum.

StummScream dedi ki...

and the oscar goes to...

juliet dedi ki...

Ben de iddialı değilim aslında, öfkeyle de yazmadım bir de demek istediğim şeyi tam anlatamadım galiba ama olsun
Teşekkür ediyorum :)

juliet dedi ki...

The bohemian rhapsody team

BarlasKızı dedi ki...

Ne demek istediğini çok iyi anlamakla beraber söylediğin her şeye sonuna kadar katılıyorum. Bıktık böyle triplerden, "melankoli"yi ele ayağa düşüren samimiyetsiz hareketlerden. Birbirini taklit ederek bir "kitle" içinde yer edinmeye çalışmak, aynı şekilde acı çekmek, birbirine benzer cümleler kurmak ve bunu bariz derecede bir yapmacıklıkla sergilemek...
Evet evet anladık, çok acı çektin, daha çok, DAHA DA ÇOK ;)

Sever dedi ki...

:) Bi instagramım bile yok hatta face'im bile :)

juliet dedi ki...

Ben de facebook kullanmıyorum, inatla hahah.

juliet dedi ki...

hahahah evet aynen böyle

juliet dedi ki...

ve şimdi daha da çok